Ευρετήριο Άρθρου

Σύμφωνα με τα ισχύοντα οι εμπρόθεσμες δρομολογήσεις είναι αυτές οι οποίες δηλώνονται μέχρι την 31/1 κάθε έτους και για τη δρομολογιακή περίοδο που ξεκινά από 1/11. Δρομολογήσεις που δηλώνονται μετά την 31/1 θεωρούνται εκπρόθεσμες. Με τις εμπρόθεσμες δηλώσεις εξυπηρετείται το 95% του μεταφορικού έργου.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας μετά από γνώμη του ΣΑΣ έχει τη δυνατότητα να εγκρίνει τα εκπρόθεσμα δρομολόγια, υπάρχουν όμως ορισμένα κριτήρια και κυρίως η έννοια της ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ και η έννοια της ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ, τις οποίες πρέπει να διευκρινίσουμε με σαφήνεια, αποφεύγοντας τα οποιαδήποτε υποκειμενικά κριτήρια στον προσδιορισμό τους. Οι προτάσεις μας για τις εκπρόθεσμες ετήσιες δρομολογήσεις είναι η αυστηρή καταγραφή των προϋποθέσεων έγκρισης ή μη έγκρισής των ούτως ώστε να μην υπάρχουν αμφισβητήσεις αλλά και για να διευκολυνθούν οι εταιρείες στον προγραμματισμό της απασχόλησης των πλοίων τους.

Για παράδειγμα προτείνουμε να συζητηθεί η εκπρόθεσμη ετήσια δρομολόγηση συμβατικών πλοίων να είναι δυνατή με την προϋπόθεση προαποφασισμένης απόκλισης στις ώρες αναχώρησης και με ημερομηνία έναρξης δρομολογίων όχι αργότερα από την 1η Μαρτίου, ώστε να διασφαλιστεί η χειμερινή εξυπηρέτηση των νησιών αλλά και η ίση μεταχείριση με τα ήδη δρομολογημένα πλοία.

Σχετικά με τα ταχύπλοα πλοία προτείνουμε να συζητηθεί η εκπρόθεσμη δρομολόγησή τους για τουλάχιστον επτά μήνες συνολικά με έναρξη δρομολογίων όχι αργότερα από την 1η Απριλίου. 

Στον Ν. 2932/2001 αναφέρεται επίσης και η έννοια της διάκρισης, την οποία μπερδεύουμε πολλές φορές με την απώλεια μεταφορικού έργου ή πρόκληση ζημιών κλπ. Αυτό το οποίο επιζητούμε είναι την ίση μεταχείριση και η έννοια της διάκρισης δεν μπορεί να σημαίνει τίποτε άλλο από την εξέταση των θεμάτων που αφορούν τις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες και ειδικότερα τις δρομολογήσεις των πλοίων βάσει συγκεκριμένων προϋποθέσεων και αρχών, οι οποίες πρέπει να εφαρμόζονται σε κάθε περίπτωση χωρίς διάκριση. Επίσης δεν πρέπει να υπάρχει άνιση κατανομή βαρών και υποχρεώσεων.

Η έγκριση δρομολογήσεων για περιορισμένο χρονικό διάστημα, π.χ. μόνο για την καλοκαιρινή περίοδο θα αποτελούσε διάκριση, λαμβανομένου υπόψη ότι στις εμπρόθεσμες δρομολογήσεις επιβάλλεται υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση. 

Επιπλέον όσων ήδη αναφέραμε ο Σύνδεσμός μας τοποθετήθηκε στην ομάδα εργασίας:

Για τα δρομολόγια Δημόσιας υπηρεσίας και συγκεκριμένα για την προκήρυξη διαγωνισμών για 10 τουλάχιστον χρόνια με ποιοτικά κριτήρια, γεγονός το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα τη δυνατότητα δρομολόγησης νέων και σύγχρονων πλοίων, αλλά ακόμα και τη ναυπήγησή τους. Επίσης πρέπει να εξεταστεί και να μελετηθεί η δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίων με ανταποκρίσεις όπου αυτό είναι δυνατόν, γεγονός το οποίο θα έχει βέβαιο αποτέλεσμα την αύξηση των συνδέσεων των μικρών νησιών μας με την Ηπειρωτική Ελλάδα αλλά και μεταξύ τους. Επίσης έχουμε προτείνει την κατάργηση του σταδίου της αποκλειστικής εκμετάλλευσης για να μην καθυστερούν οι διαδικασίες προκήρυξης των διαγωνισμών.

Σε ότι αφορά τα μισθώματα έχουμε προτείνει την αναπροσαρμογή τους για να καλυφθεί η αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ από 13% σε 24%. Το θέμα της σύνθεσης του ΣΑΣ πρέπει να μας απασχολήσει σοβαρά ούτως ώστε να δημιουργηθεί ένα ολιγομελές ευέλικτο σχήμα με τη συμμετοχή εξειδικευμένων συμβούλων χωρίς δικαίωμα ψήφου. Το ΠΔ 177 που αφορά τις υποχρεωτικές συνθέσεις των πληρωμάτων πρέπει να καταργηθεί και να εφαρμοστούν όσα ισχύουν διεθνώς για την στελέχωση των πλοίων και την ασφάλεια επιβαινόντων και πλοίων. Η Ακτοπλοΐα μας είναι πολύ μικρή για να επιδοτεί τη ναυτική εργασία, ενώ αυξάνεται χωρίς λόγο το κόστος εκμετάλλευσης και επιβαρύνονται τα εισιτήρια. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού αλλά και την αξιοπιστία των ανακοινωμένων δρομολογίων, συμφωνούμε με την πρόταση της ΔΘΣ για το υποχρεωτικό άνοιγμα των πλάνων κρατήσεων, τουλάχιστον 3 μήνες πριν την έναρξη των δρομολογίων.

Η Ακτοπλοΐα μας μπαίνει σε μία κρίσιμη περίοδο, οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί το 2017 κατά 28%, ενώ υπολογίζουμε ότι η επιβάρυνση στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών μας τη διετία 2017-2018 θα ξεπεράσει τα 60 εκ. €. Επίσης αναμένουμε το 2020 μία νέα θεσμοθετημένη πλέον αύξηση, η οποία μπορεί να ξεπεράσει το 30%. Για την αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού προβλήματος και την αποφυγή της αύξησης του κόστους ταξιδίου με αρνητικές συνέπειες στην κίνηση και στον τουρισμό μας, η μείωση των συντελεστών ΦΠΑ είναι μονόδρομος και προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να κινηθούμε άμεσα».

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Sea Lines
Alpha Lines
ANEK Lines
ANEM Ferries
ANEΝΔΥΚ Seaways
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries
Crystal Cruises
Majestic International Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2024
  • 27 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2024
  • 06 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2024
  • 08 Φεβρουαρίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).