Ο Σύνδεσμός μας συμμετέχει ενεργά στο POSEIDON MED ΙΙ, το οποίο είναι ευρωπαϊκό πρόγραμμα σχεδιασμού του νομοθετικού πλαισίου και των προϋποθέσεων της αγοράς για τη χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου στην Ανατολική Μεσόγειο. Μέσα από τον σχεδιασμό στοχευμένων και βιώσιμων υποδομών, το πρόγραμμα συμβάλλει στην ανάπτυξη της αλυσίδας εφοδιασμού καθώς και του κατάλληλου δικτύου ενεργοποιώντας τη ζήτηση, ανταποκρινόμενο στις διεθνείς απαιτήσεις για πιο βιώσιμη ναυτιλία.

Το POSEIDON MED ΙΙ, το οποίο αποτελεί συνέχεια των προγραμμάτων “Poseidon-Med” και “Archipelago-LNG”, συγχρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» και θα διαρκέσει 5 χρόνια.

Πρόκειται για διασυνοριακό έργο με τη συμμετοχή 26 εταίρων από τρία κράτη - μέλη (Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος). Απώτερος στόχος του έργου είναι η διάθεση του ΥΦΑ σε πέντε κύρια λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός).

Στα πλαίσια του POSEIDON MED 2 διεξάγονται μελέτες για την εισαγωγή και χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως ναυτιλιακού  καυσίμου στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, στοχεύοντας στον ευρύτερο σχεδιασμό του δικτύου προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και των σχετικών υποδομών.

Οι δράσεις  του προγράμματος είναι:

  • Διευκόλυνση υιοθέτησης κανονιστικού πλαισίου για τον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG ως ναυτιλιακού  καυσίμου.

  • Σχεδίαση αναβάθμισης της υποδομής του Τερματικού LNG της Ρεβυθούσας που θα εξασφαλίζει την δυνατότητα φόρτωσης LNG σε πλοία ανεφοδιασμού καυσίμων.

  • Σχεδίαση και κατασκευή  ειδικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα κινείται με χρήση LNG (ως πιλοτική δράση) στην Ανατολική Μεσόγειο με Ιταλική συμμετοχή.

  • Υλοποίηση τεχνικών σχεδίων εγκεκριμένων από τις αρμόδιες Αρχές για μετασκευή/ναυπήγηση πλοίων με καύσιμο LNG καθώς επίσης και της απαραίτητης υποδομής των λιμένων για υποστήριξη ανεφοδιασμού πλοίων με LNG.

  • Εξέταση  συνεργειών με άλλες χρήσεις και ανάπτυξη συνεργειών με άλλους τομείς (όπως αυτός της ενέργειας) που θα επιτύχουν οικονομία κλίμακας στην χρήση του LNG.

  • Ανάπτυξη βιώσιμου προτύπου εμπορίας και τιμολόγησης LNG.

  • Ανάπτυξη χρηματοδοτικών εργαλείων για υποστήριξη των εγκαταστάσεων των λιμένων και των πλοίων.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ POSEIDON MED II

Διάρκεια: Από 01/06/2015 έως 31/12/2020
Χώρες: Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος
Λιμάνια προς μελέτη: Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός
Προϋπολογισμός: 53.279.405€
Συγχρηματοδότηση: 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή («Συνδέοντας την Ευρώπη»). Το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους εταίρους του προγράμματος.  
Συντονιστής του προγράμματος: ΔΕΠΑ
Τεχνικός Συντονιστής του προγράμματος: ΔΕΣΦΑ

 

ΟΙ ΕΤΑΙΡΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ POSEIDON MED II

ΔΕΠΑ, ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, Ο.Λ. Ηρακλείου, Ο.Λ. Πατρών, Ο.Λ. Ηγουμενίτσας, Αρχή Λιμένων Κύπρου, Λιμενική Αρχή Βενετίας, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, ΕΚΕΤΑ, Μινωϊκές Γραμμές , Blue Star Ferries Maritime, ΑΝΕΚ,  Attica Ferries Maritime, Neptune Lines, Hellenic Seaways, Lavar Shipping, Arista Shipping, BunkernetHellenic Lloyd's S.A.,  Ocean Finance Ltd., Environmental Protection Engineering S.A., Naval Architecture Pratikakis & Partners CO, Rogan Associates S.A., Rimorchiatori Riunti Panfido & C. SRL.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα POSEIDON MED II

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Sea Lines
Alpha Lines
ANEK Lines
ANEM Ferries
ANEΝΔΥΚ Seaways
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries
Crystal Cruises
Majestic International Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2024
  • 27 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2024
  • 06 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2024
  • 08 Φεβρουαρίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).