Επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον Υφυπουργό Τουρισμού, κ. Μάνο Κόνσολα, τη Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020:

"Αξιότιμε κύριε Κόνσολα,

Σε συνέχεια της τηλεδιάσκεψης της 18.8.2020 με σκοπό τη διαμόρφωση πρότασης για την αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, παρακαλούμε να λάβετε υπόψη τα ακόλουθα σε ότι αφορά την Επιβατηγό Ναυτιλία την οποία και εκπροσωπούμε.

Κατά τη διάρκεια της κρίσης COVID-19 αναδείχτηκε για μία ακόμα φορά η μεγάλη σημασία των Ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών, οι οποίες αποδείχθηκε ότι αποτελούν τη μοναδική εγγύηση για τη συνεχή εξυπηρέτηση των νησιών μας και τη συνοχή της Χώρας.

Οι Ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες κατά τη διάρκεια της κρίσης απετέλεσαν το αποκλειστικό μεταφορικό μέσο για την εξυπηρέτηση των νησιών μας με σχεδόν ανύπαρκτη επιβατική κίνηση την περίοδο 20/3-31/5 και μειωμένη κατά 50% τη θερινή περίοδο του 2020.

Σε κάθε περίπτωση οι Ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες εξυπηρετώντας τα νησιά μας χειμώνα καλοκαίρι αποτελούν τον κυριότερο παράγοντα πάνω στον οποίο στηρίζεται η ανάπτυξη των νησιών μας, η βελτίωση των συνθηκών επιβίωσης των νησιωτών και η τουριστική ανάπτυξη της Χώρας, λαμβανομένου υπόψη ότι το 70% του τουρισμού μας αφορά τα νησιά.

Το μεταφορικό έργο του 2019 προς και από τα νησιά μας ξεπέρασε τους 19 εκ επιβάτες, εκ των οποίων οι 12.5 εκ διακινήθηκαν για τουρισμό, επίσης πρέπει να τονίσουμε ότι η ενδοεπικοινωνία των νησιών εξυπηρετείται αποκλειστικά από τα Ακτοπλοϊκά πλοία. Σε ότι αφορά την εμπορευματική κίνηση, το 2019 μεταφέρθηκαν περισσότεροι από 8 εκ τόνοι ειδών διατροφής, υλικών και εμπορευμάτων απαραίτητα για τη στήριξη του τουρισμού και των υποδομών των νησιών μας.

Είναι σημαντικό επίσης να τονίσουμε την καταλυτική σημασία της Ακτοπλοΐας για την αύξηση του πληθυσμού των νησιών και την προάσπιση των Εθνικών μας συμφερόντων, ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή στην οποία αντιμετωπίζουμε προκλήσεις.

Σε ότι αφορά τις γραμμές Αδριατικής πρέπει να λάβουμε υπόψη τη μεγάλη συμβολή τους στον τουρισμό της χώρας με μεταφορά 1.400.000 επιβατών το 2019 κυρίως για αναψυχή. Το 2020 η μεταφορά επιβατών μηδενίστηκε από 20/3 έως 30/6, ενώ σε ετήσια βάση η επιβατική κίνηση προβλέπεται  να είναι μειωμένη κατά 70%.

Για τη διαμόρφωση των προτάσεων του Υπουργείου Τουρισμού και για τα θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου, προτείνουμε:

1.    Η Επιβατηγός Ναυτιλία συμπεριλαμβανομένων και των πλοίων τα οποία δραστηριοποιούνται στις γραμμές Ελλάδας Ιταλίας, πρέπει να είναι επιλέξιμη και να συμπεριλαμβάνεται στα αναπτυξιακά προγράμματα με ταυτόχρονη αναγνώριση του σημαντικού ρόλου του κλάδου στην τουριστική ανάπτυξη της Χώρας αλλά και στην προάσπιση των Εθνικών μας συμφερόντων ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή όπου αντιμετωπίζονται σοβαρές προκλήσεις.

2.    Τα πλοία είναι μεταφορικό μέσο και ταυτόχρονα προσφέρουν ξενοδοχειακές υπηρεσίες διαθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά ενός ξενοδοχείου, συνεπώς πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στα μέτρα τα οποία εξαγγέλλονται για τον τουρισμό και τις ξενοδοχειακές μονάδες.

3.    Πρέπει να αναδειχθεί η έννοια της νησιωτικότητας με παράλληλη έμφαση στις υποδομές συμπεριλαμβανομένων των λιμανιών αλλά και των πλοίων.

4.    Σε ότι αφορά την απασχόληση πρέπει να τονίσουμε ότι η επιβατηγός ναυτιλία απασχολεί σχεδόν το 50% του συνόλου των Ελλήνων ναυτικών (το 100% των γενικών υπηρεσιών - ναύτες και ξενοδοχειακό προσωπικό).  Στις προτάσεις για την ενίσχυση της απασχόλησης και την εκπαίδευση πρέπει να συμπεριληφθεί το χερσαίο προσωπικό των εταιρειών καθώς και οι ναυτικοί.

5.    Τέλος προτείνουμε τη στήριξη από το Υπουργείο Τουρισμού στα πάγια αιτήματα του Κλάδου που αφορούν τη θεσμοθέτηση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ για τους επιβάτες και τα οχήματα ΙΧ και την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών του προσωπικού ξηράς και θάλασσας.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για την παροχή περαιτέρω πληροφοριών και διευκρινήσεων ".

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Sea Lines
Alpha Lines
ANEK Lines
ANEM Ferries
ANEΝΔΥΚ Seaways
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries
Crystal Cruises
Majestic International Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2024
  • 27 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2024
  • 06 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2024
  • 08 Φεβρουαρίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).