Επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον κ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας & Λιμενικών Υποδομών, για το νέο Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ:

"Αξιότιμε Κύριε Γενικέ,

Σας ευχαριστούμε για την αριθ. πρωτ. 3121.6/70381/2019/27-9-2019 πρόσκληση για τη συμμετοχή μας στη συνεδρίαση της ΕΣΑΛ που αφορά στο Master Plan ΟΛΠ ΑΕ.

Όπως σας ενημερώσαμε με την αριθ. πρωτ. Φ 08.2/356/24.9.2019 επιστολή μας οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προβληματίζονται ιδιαίτερα για την απόφαση μετατροπής του νέου μώλου Δραπετσώνας σε τερματικό σταθμό αυτοκινήτων.

Η προτεινόμενη αλλαγή χρήσης θα έχει ως αποτέλεσμα την αδυναμία ελλιμενισμού των πλοίων μας για την εκτέλεση επισκευών και μετασκευών. Ακόμα και η αλλαγή χρήσης σε Car Terminal για περιορισμένο χώρο δεν λύνει το πρόβλημα, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να προξενηθούν ζημιές στα σταθμευμένα αυτοκίνητα.

Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω και με τη βεβαιότητα ότι τόσο τα μέλη της επιτροπής σας, όσο και η ΟΛΠ ΑΕ, κατανοούν τα προβλήματα τα οποία θα αντιμετωπίσουν οι επιχειρήσεις μας, παρακαλούμε για την επανεξέταση της προτεινόμενης αλλαγής χρήσης. 

Σε ότι αφορά στην ασφάλεια των επιβατών και των οχημάτων οφείλουμε να τονίσουμε ιδιαίτερα την ανάγκη για τη σταδιακή εφαρμογή του κώδικα ISPS σε όλους τους προορισμούς και στο σύνολο του επιβατικού λιμένα. Τα απαραίτητα μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση πρέπει να μελετηθούν και να προγραμματιστούν έγκαιρα και να λαμβάνονται πάντα υπόψη στις εξελίξεις και στην υλοποίηση του Master Plan.

Τέλος επισημαίνουμε την τριτοκοσμική κατάσταση που επικρατεί στον προβλήτα φόρτωσης των πλοίων RORO των οποίων η σημασία και οι υπηρεσίες που προσφέρουν στα νησιά μας είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Η διάθεση κατάλληλου χώρου για την εξυπηρέτηση των αναγκών των πλοίων RORO είναι άμεσα αναγκαία και σε ότι αφορά στους διαθέσιμους προβλήτες αλλά και στον χερσαίο χώρο".

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό.

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Speed Lines
ANEK Lines
ANES Ferries
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Kateros
Lane Lines
Levante Ferries
Minoan Lines
Sea Jets
Skyros NE
SuperFast Ferries
Silver Sea Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 4/2019
  • 31 Οκτωβρίου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 4 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2019
  • 28 Ιουνίου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2019
  • 14 Μαΐου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις επί...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

95

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 69 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

17,52

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 16 εκατ. επιβάτες (3 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,52 εκατ. επιβάτες (688.000 οχήματα) στην Αδριατική.

9,2%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 16,1 δις € (7,3% στην ακτοπλοΐα και 1,9% στην Αδριατική).

349.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 9,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (284.000 στην ακτοπλοΐα και 65.000 στην Αδριατική).