Ευρετήριο Άρθρου

Λιγοστά έχουν επιτευχθεί έως σήμερα. Χαιρετίζω όμως τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου του λιμένα της Ηγουμενίτσας, που μετά από πολλές προσπάθειες πλέον υλοποιείται και είναι βέβαιο ότι θα δώσει νέα ώθηση στην εμπορευματική κίνηση στον διάδρομο της Αδριατικής.

Ταυτόχρονα, θα πρέπει να αγκαλιάσουμε τις νέες τεχνολογίες και να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις της σύγχρονης ψηφιακής εποχής. Θα πρέπει να δημιουργήσουμε κοινές τεχνολογικές/ψηφιακές πλατφόρμες που θα υποστηρίζουν τις λειτουργίες όλων των εμπλεκόμενων στη διατροπική εφοδιαστική αλυσίδα, προκειμένου να υπάρχει απρόσκοπτη συνέχεια στη μεταφορά.

Και βέβαια απαιτείται πάταξη της γραφειοκρατίας. Τόσο τετριμμένο αλλά δυστυχώς ακόμα και σήμερα τόσο αληθινό. Θα πρέπει να διευκολύνουμε τα φορτία να φτάσουν ως τις πύλες των λιμανιών μας, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία. Θα πρέπει να γίνει δουλειά ώστε να καταπολεμηθούν τα εμπόδια που υπάρχουν καθημερινά για τη διέλευση των φορτηγών και των εμπορευμάτων. Θα πρέπει ενδεχομένως να δοθούν και οικονομικά και άλλα κίνητρα στους μεταφορείς προκειμένου να προτιμήσουν τη θαλάσσια μεταφορά από άλλα ανταγωνιστικά, λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον όμως μέσα.

Λέγοντας αυτό, πρέπει να τονίσω ότι παρότι το πλοίο είναι το πλέον φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς, δεν μπορούμε να εφησυχάζουμε. Θα πρέπει να συνεχίσουμε τις προσπάθειες για περαιτέρω μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος. Η ανάπτυξή μας θα πρέπει να γίνεται με σεβασμό στο περιβάλλον, στον αέρα, στους υδάτινους πόρους, στον άνθρωπο.

Θα πρέπει να αναπτύξουμε υποδομές ώστε να είναι εφικτή η χρήση εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων και να μην μείνουν οι όποιες ενέργειες γίνονται σήμερα μόνο ευχολόγια και ωραίες προθέσεις. Μόνο εάν γίνει συστηματική ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών και συλλογικός σχεδιασμός της συνολικής αλυσίδας προμήθειας και εφοδιασμού, θα μπορέσει να υπάρξει πραγματική δυνατότητα χρήσης και άλλων μορφών καυσίμου, περισσότερο φιλικών προς το περιβάλλον.

Κλείνοντας, επισημαίνω ότι για εμάς στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων, αλλά και για όλους τους παρευρισκόμενους σήμερα εδώ, έχει έρθει η ώρα να αναρωτηθούμε ποιο θα είναι το πλοίο του μέλλοντος; Πως θα αλληλοεπιδρά με τα άλλα μέσα μεταφοράς; Πως θα κινείται; Πώς θα το ναυπηγήσουμε;

Οι απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα ενδιαφέρουν όλους μας. Και είναι κρίσιμο να απαντηθούν άμεσα. Μόνο έτσι θα εξακολουθήσουμε όλοι μας στην εμπορευματική αλυσίδα της Αδριατικής να είμαστε παρόντες στις νέες παγκόσμιες συνθήκες που διαμορφώνονται και αποκρυσταλλώνονται μέρα με την ημέρα με εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς, ίσως κάποιες φορές απουσία ημών. 

Από αυτό το βήμα λοιπόν και με την ευκαιρία αυτής της θαυμάσιας ημερίδας σας καλώ όλους σε συνεργασία, σε κοινή στοχοθέτηση και σε γρήγορη υλοποίηση για το κοινό καλό!

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Sea Lines
Alpha Lines
ANEK Lines
ANEM Ferries
ANEΝΔΥΚ Seaways
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries
Crystal Cruises
Majestic International Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2024
  • 27 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2024
  • 06 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2024
  • 08 Φεβρουαρίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).