Στασιμότητα εμφανίζει η επιβατική κίνηση τον Ιούλιο φέτος σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώνει το υπουργείο Ναυτιλίας από τα λιμεναρχεία Πειραιά, Ραφήνας και Λαυρίου και αφορούν τις μεγάλες ακτοπλοϊκές γραμμές του Αιγαίου, αλλά και τον Αργοσαρωνικό.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει σήμερα η «Ν», κατά το διάστημα από 1η έως 30ή Ιουλίου διακινήθηκαν φέτος συνολικά στον Αργοσαρωνικό και στις γραμμές του Αιγαίου -από Πειραιά, Ραφήνα και Λαύριο- 1.899.152 επιβάτες, έναντι 1.846.070 επιβατών το αντίστοιχο περσινό διάστημα, γεγονός που συνεπάγεται αύξηση κατά 2,87%.

Η άνοδος οφείλεται κυρίως στην αύξηση της κίνησης στον Αργοσαρωνικό και από το λιμάνι της Ραφήνας, ενώ οι ακτοπλοϊκές γραμμές από τον Πειραιά κατέγραψαν μικρή μείωση κατά περίπου 10.000 επιβάτες.

 

Τι δείχνουν οι αριθμοί

Αναλυτικότερα, τον Ιούλιο διακινήθηκαν από τον Πειραιά προς όλα τα νησιά του Αιγαίου (εκτός από τον Αργοσαρωνικό) 1.025.446 επιβάτες, 132.357 ΙΧ, 35.120 φορτηγά και 25.264 δίκυκλα, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2017 είχαν διακινηθεί από τον Πειραιά 1.035.111 επιβάτες, 133.831 ΙΧ, 37.376 φορτηγά και 26.339 δίκυκλα. Σημειώθηκε, δηλαδή, πτώση κατά 0,93%.

Αντιθέτως, στον Αργοσαρωνικό παρατηρήθηκε σημαντική άνοδος της επιβατικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, τον φετινό Ιούλιο ταξίδεψαν στη γραμμή 404.359 επιβάτες, έναντι 353.1165 επιβατών πέρυσι, δηλαδή σημειώθηκε αύξηση κατά περίπου 50.000 επιβάτες.

Άνοδος, αν και μικρότερη, κατά 11.000 επιβάτες, καταγράφηκε και στις ακτοπλοϊκές γραμμές από τη Ραφήνα, καθώς φέτος τον Ιούλιο ταξίδεψαν από το συγκριμένο λιμάνι 371.625 επιβάτες έναντι 360.825 επιβατών πέρυσι.

Από το λιμάνι του Λαυρίου η επιβατική κίνηση παραμένει σταθερή, καθώς πέρυσι ταξίδεψαν από το συγκεκριμένο λιμάνι 97.019 επιβάτες και φέτος τον Ιούλιο αυξήθηκαν ελαφρώς στους 97.722 επιβάτες.

Τη φετινή χρονιά ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί περαιτέρω στις γραμμές της Ραφήνας, όπου δραστηριοποιούνται οι ακτοπλοϊκές εταιρείες Golden Star Ferries, SeaJets, Fast Ferries και Hellenic Seaways, όπως και στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά, όπου πρόσφατα δρομολογήθηκε το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Mykonos Palace των Μινωικών Γραμμών, «κόντρα» στη μοναδική παρουσία της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ - Attica Group.

Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι πληθώρα επιλογών έχουν οι επιβάτες στις γραμμές των Κυκλάδων, όπου δεσπόζουν τα συμβατά πλοία της Attica Group, αλλά και τα ταχύπλοα των Hellenic Seaways, SeaJets, Aegean Speed Lines, ενώ δραστηριοποιείται ακόμη η εταιρεία  Zante Ferries με δύο συμβατικά πλοία.

Πάντως, σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς παράγοντες, η επιβατική κίνηση χαρακτηρίζεται ως σταθερή χωρίς ιδιαίτερες εξάρσεις, ενώ οι ίδιοι παράγοντες σημειώνουν ότι οι τιμές παραμένουν σταθερές στα περσινά επίπεδα.

 

Οι εκτιμήσεις του ΣΕΕΝ

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλη Σακέλλη, ενώ το 2017 η κίνηση ήταν αυξημένη κατά 8%, για το 2018 αναμένονται μόνο οριακές αυξήσεις. «Ο εισερχόμενος τουρισμός εξυπηρετείται κυρίως από τις αεροπορικές συγκοινωνίες, συνεπώς η σημαντική του αύξηση δεν επηρέασε ανάλογα και το μεταφορικό έργο των εταιρειών μας. Ουσιαστικά, η αύξηση του εξωτερικού τουρισμού αντισταθμίζει τη μείωση του εσωτερικού τουρισμού την οποία παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια» αναφέρει ο κ. Σακέλλης.

Τέλος, ο ίδιος επισημαίνει ότι, παρά το γεγονός ότι το μεταφορικό έργο έχει σταθεροποιηθεί, η ακτοπλοΐα μπαίνει σε μία κρίσιμη περίοδο: «Το 2017 οι τιμές των καυσίμων, τα οποία αποτελούν σήμερα το 40% των εξόδων εκμετάλλευσης των πλοίων μας, έχουν αυξηθεί κατά 28% και υπολογίζουμε ότι η επιβάρυνση στα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών μας τη διετία 2017/2018 θα ξεπεράσει τα 90 εκατ. ευρώ. Επίσης, αναμένουμε το 2020 μία νέα, θεσμοθετημένη πλέον, αύξηση περίπου 30%, λόγω της υποχρέωσής μας για την κατανάλωση οικολογικότερων καυσίμων».

 

*Άρθρο του Λάμπρου Καραγεώργου στη «Ναυτεμπορική»

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό.

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Speed Lines
ANEK Lines
ANES Ferries
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Kateros
Kerkyra Lines
Lane Lines
Levante Ferries
Minoan Lines
Sea Jets
Skyros NE
SuperFast Ferries
Abou Merhi Cruises
Silver Sea Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 5/2018
  • 16 Οκτωβρίου 2018

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 5 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2018. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις επί...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 4/2018
  • 05 Ιουλίου 2018

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 4 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 4 Ιουλίου 2018. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2018
  • 15 Ιουνίου 2018

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

95

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 69 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

17,52

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 16 εκατ. επιβάτες (3 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,52 εκατ. επιβάτες (688.000 οχήματα) στην Αδριατική.

9,2%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 16,1 δις € (7,3% στην ακτοπλοΐα και 1,9% στην Αδριατική).

349.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 9,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (284.000 στην ακτοπλοΐα και 65.000 στην Αδριατική).