Προς μεγάλη μας έκπληξη ενημερωθήκαμε με το πομπώδους ύφους Δελτίο Τύπου της ΠΝΟ για την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων για 48 ακόμα ώρες με προοπτική περαιτέρω κλιμάκωσης αλλά και με απειλές για την εφαρμογή των προβλεπόμενων διαδικασιών σύμφωνα με τον Ν 4256/14 για τη δρομολόγηση πλοίου «για τη διασφάλιση της απαραίτητης Ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας όταν προκύπτουν επείγουσες κοινωνικές ανάγκες ή ανάγκες οι οποίες μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία».

Ο Σύνδεσμός μας και οι Ακτοπλοϊκές Εταιρείες μέλη μας τιμούν τους Έλληνες ναυτικούς οι οποίοι αποκλειστικά στελεχώνουν τα πλοία μας και προσφέρουν χωρίς καμία αμφιβολία εξαιρετικές υπηρεσίες για την ανάπτυξη των νησιών μας, την οικονομία της Χώρας μας και την προάσπιση των Εθνικών μας συμφερόντων.

Όσον αφορά το «δίκαιο» του αιτήματος της ΠΝΟ για αυξήσεις με αναδρομικό χαρακτήρα, πρέπει να σημειωθεί ότι στη διάρκεια της δεκαετίας 2010-2019 η χώρα έζησε μια πτώση του ΑΕΠ κατά 22% και οι μισθοί της ΓΣΕΕ μειωθήκαν κατά 21%, ενώ οι απολαβές των ναυτικών μας αυξήθηκαν κατά 5%.

Επίσης τη διετία 2020-2021 η ακτοπλοΐα κατέγραψε τις υψηλότερες ζημίες των τελευταίων δεκαετιών λόγω της υγειονομικής κρίσης, της πτώσης της κίνησης και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Παρόλα αυτά κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή της νέας ΣΣΕ, ο Σύνδεσμός μας πρότεινε αυξήσεις τόσο για το 2021 όσο και για το 2022 οι οποίες δεν έγιναν αποδεκτές.

Την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου ο Σύνδεσμος μας επανήλθε με νεότερη βελτιωμένη πρόταση και ζητήσαμε άμεση συνάντηση με την ΠΝΟ με σκοπό τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων. Αντί άλλης απαντήσεως η ΠΝΟ αποφάσισε την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων και τη διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών της Χώρας καθώς και αυτών της γραμμής Ελλάδας Ιταλίας για τέσσερις συνολικά ημέρες αδιαφορώντας για τις συνέπειες και τις επιπτώσεις από αυτή την ενέργεια.

Ελπίζοντας ότι η ΠΝΟ έχει κατανοήσει τις σοβαρές συνέπειες της διακοπής των θαλάσσιων συγκοινωνιών, την καλούμε για μία ακόμα φορά για τη συνέχιση των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων και τη ματαίωση των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Sea Lines
Alpha Lines
ANEK Lines
ANEM Ferries
ANEΝΔΥΚ Seaways
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries
Crystal Cruises
Majestic International Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2024
  • 27 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2024
  • 06 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2024
  • 08 Φεβρουαρίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).