ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Το 2016 έγινε αισθητός περισσότερο από κάθε άλλη φορά ο ανταγωνισμός μεταξύ θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι οι θαλάσσιες και οι αεροπορικές μεταφορές αποτελούν μεν ξεχωριστές ανεξάρτητες υπηρεσίες, αλλά λειτουργούν εναλλάξιμα και ανταγωνιστικά καθώς απευθύνονται στο ίδιο επιβατικό κοινό και ανταγωνίζονται άμεσα στους προορισμούς και αγορές που εξυπηρετούν και οι δύο.
ΚΑΥΣΙΜΑ
Το 2016 οι τιμές των καυσίμων μειώθηκαν κατά 15% (HFO) και 18% (GOIL) γεγονός στο οποίο αποδίδουμε τα θετικότερα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών μας.
Το 2017 ξεκίνησε με σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων. Η μέση τιμή των καυσίμων την περίοδο ΙΑΝ-ΦΕΒ είναι διπλάσια της αντίστοιχης του 2016, γεγονός ιδιαίτερα ανησυχητικό.
ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
Το 2016 παρατηρούμε την εφαρμογή ευέλικτων τιμολογιακών πολιτικών με πλήθος προσφορών οι οποίες χωρίς καμία αμφιβολία επηρέασαν θετικά το μεταφορικό μας έργο και διευκόλυναν σημαντικά τις μετακινήσεις κυρίως των νησιωτών και των τακτικών επιβατών.
Το μέσο μεταφορικό κόστος στην οικονομική θέση τη θερινή περίοδο υπολογίζεται ότι έχει μειωθεί κατά 10% περίπου, ενώ οι εκπτωτικές προσφορές των εταιρειών για τη μεταφορά ΙΧ αυτοκινήτων κυμαίνονται από 30-50%.
Επίσης παρατηρούμε σταθεροποίηση του μεταφορικού κόστους των εμπορευματικών μεταφορών στο οποίο δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές την τελευταία δεκαετία.
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗΣ
Παρά τη μεγάλη κατά 25% περίπου αύξηση των δρομολογίων η επιβατική κίνηση στην Αδριατική παρέμεινε σχεδόν στα ίδια επίπεδα ενώ παρουσιάστηκε αύξηση 10% στη διακίνηση επιβατικών οχημάτων και αύξηση 3,6% στη διακίνηση φορτηγών αυτοκινήτων.
Το επίπεδο των υπηρεσιών κρίνεται ικανοποιητικό με εκτέλεση δρομολογίων σε όλες τις γραμμές ενώ οι διαθέσιμες χωρητικότητες παρέχουν τη δυνατότητα εξυπηρέτησης αύξησης του μεταφορικού έργου.
POSEIDON MED II
Ο Σύνδεσμός μας συμμετέχει ενεργά στο πρόγραμμα POSEIDON MED II και παρακολουθούμε τις εξελίξεις.
Το POSEIDON MED ΙΙ είναι ευρωπαϊκό πρόγραμμα το οποίο συγχρηματοδοτείται από τον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» κατά 50% και το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους εταίρους του προγράμματος και θα διαρκέσει 5 χρόνια (1/6/2015 έως 31/12/2020). Πρόκειται για διασυνοριακό έργο με τη συμμετοχή 26 εταίρων από τρία κράτη-μέλη (Ελλάδα, Ιταλία, Κύπρος). Απώτερος στόχος του έργου είναι η διάθεση του ΥΦΑ σε πέντε κύρια λιμάνια (Πειραιάς, Πάτρα, Ηράκλειο, Ηγουμενίτσα, Λεμεσός). Συντονιστής του προγράμματος είναι η ΔΕΠΑ και τεχνικός συντονιστής η ΔΕΣΦΑ.
Στα πλαίσια του POSEIDON MED II διεξάγονται μελέτες για την εισαγωγή και χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως ναυτιλιακού καυσίμου στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, στοχεύοντας στον ευρύτερο σχεδιασμό του δικτύου προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και των σχετικών υποδομών.
ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τις επόμενες ημέρες ευελπιστούμε ότι θα συναντηθούμε με τη νέα διοίκηση του ΟΛΠ για να ανταλλάξουμε απόψεις και να συζητήσουμε θέματα που αφορούν στην καλή εξυπηρέτηση των πλοίων μας και των επιβατών μας και στη μείωση του κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Για το Ναυτιλιακό CLUSTER για το οποίο πολλή συζήτηση έχει γίνει τελευταία, ο Σύνδεσμός μας ήταν από τους πρώτους υποστηρικτές της ιδέας με προτάσεις περαιτέρω οργάνωσης και δραστηριοποίησης.
Συμμετείχαμε στην επιτροπή οργάνωσης του μεταπτυχιακού τμήματος του Πολυτεχνείου για τη Διοίκηση Λιμένων (PORT MANAGEMENT) το οποίο ήδη λειτουργεί.