Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2017 δραστηριοποιήθηκε με ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία σε γραμμές της Αδριατικής (Ανκόνα, Βενετία), της Κρήτης (Χανιά, Ηράκλειο), των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων. Εμφανίζοντας αύξηση σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου και εκτελώντας συνολικά 7% περισσότερα δρομολόγια σε σχέση με τη συγκρίσιμη περίοδο, τα πλοία του Ομίλου το α’ εξάμηνο του 2017 διακίνησαν συνολικά 356 χιλ. επιβάτες έναντι 339 χιλ. το α’ εξάμηνο του 2016, 62 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 56 χιλ. και 70 χιλ. φορτηγά, έναντι 67 χιλ.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης του στόλου, πραγματοποιήθηκαν εκναυλώσεις πλοίων της Εταιρείας στο εξωτερικό. Σε συνέχεια των δύο τελευταίων κερδοφόρων χρήσεων, ο Όμιλος της ΑΝΕΚ το α’ εξάμηνο του 2017 διατήρησε την κερδοφορία του και εμφάνισε σημαντική βελτίωση των καθαρών αποτελεσμάτων σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης. Η αύξηση της μέσης τιμής των καυσίμων, σε ποσοστό άνω του 50% σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2016, είχε ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του λειτουργικού κόστους και τη μείωση του EBITDA. Εντούτοις, το μικρότερο χρηματοοικονομικό κόστος, τα χρηματοοικονομικά έσοδα και τα θετικά επενδυτικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου του 2017, οδήγησαν στη βελτίωση των καθαρών αποτελεσμάτων και στην ενίσχυση της καθαρής θέσης του Ομίλου. Σημειώνεται ότι η δραστηριότητα στον κλάδο χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, γεγονός που έχει επίπτωση στα έσοδα και τα λειτουργικά αποτελέσματα του α’ εξαμήνου, τα οποία κυμαίνονται σε χαμηλά επίπεδα και δεν είναι ενδεικτικά των ετήσιων. Τα βασικά οικονομικά μεγέθη της περιόδου διαμορφώθηκαν ως εξής:

Κύκλος Εργασιών

Μικρή άνοδο παρουσίασε ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το α’ εξάμηνο του 2017 και ανήλθε σε ευρώ 65,3 εκατ. έναντι ευρώ 65,0 εκατ. τη συγκρίσιμη περσινή περίοδο. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής ανήλθε σε ευρώ 58,0 εκατ. έναντι ευρώ 57,8 εκατ.

Μικτά Αποτελέσματα

Τα ενοποιημένα μικτά αποτελέσματα για το α’ εξάμηνο του 2017 ανήλθαν σε κέρδη ευρώ 0,4 εκατ. έναντι ευρώ 11,2 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2016, ενώ για την Εταιρεία διαμορφώθηκαν σε ζημιές ευρώ 0,3 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 10,1 εκατ. Το κόστος πωληθέντων του Ομίλου ανήλθε σε ευρώ 64,9 εκατ. από ευρώ 53,8 εκατ. και της Εταιρείας σε ευρώ 58,4 εκατ. από ευρώ 47,7 εκατ., κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών των καυσίμων. EBITDA Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου του α’ εξαμήνου 2017 διαμορφώθηκαν σε ζημιές ευρώ 6,3 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 4,9 εκατ. ενώ αντίστοιχα, για τη Μητρική σε ζημιές ευρώ 5,6 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 5,5 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2016.

Χρηματοοικονομικά αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της Μητρικής η οποία ολοκληρώθηκε εντός του α’ εξαμήνου του 2017, το καθαρό χρηματοοικονομικό κόστος του Ομίλου ανήλθε σε ευρώ 4,6 εκατ. έναντι ευρώ 9,1 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2016, ενώ προέκυψε σημαντικό έσοδο από διαγραφή κεφαλαιοποιημένων τόκων.

Καθαρά αποτελέσματα

Τέλος, τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας για α’ εξάμηνο του 2017 ανήλθαν σε κέρδη ευρώ 2,1 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 9,1 εκατ. το α’ εξάμηνο του 2016, ενώ αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε κέρδη ευρώ 3,3 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 7,9 εκατ. τη συγκρίσιμη περίοδο. Με την αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της Μητρικής και σύμφωνα με τους όρους των νέων συμβάσεων, η αποπληρωμή συμφωνήθηκε σταδιακά έως το 2023, με επιτοκιακή επιβάρυνση σημαντικά χαμηλότερη. Επίσης, επιτυγχάνεται η διασφάλιση της χρηματοοικονομικής σταθερότητας του Ομίλου, η σταδιακή αποκατάσταση του κεφαλαίου κίνησης και η ενίσχυση της κεφαλαιακής διάρθρωσης. Τέλος, επισημαίνεται ότι το 2017 αποτελεί έτος ορόσημο για την ΑΝΕΚ, καθώς συμπληρώνει 50 χρόνια αδιάλειπτης και δυναμικής παρουσίας στον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας.

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Speed Lines
Alpha Lines
ANE Kalymnou
ANEK Lines
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Kateros

 

Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries

 

Majestic International Cruises
Silver Sea Cruises

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2022
  • 20 Απριλίου 2022

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 19 Απριλίου 2022. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Διοικητικό Συμβούλιο ΣΕΕΝ - Συγκρότηση σε Σώμα 23.2.2022
  • 23 Φεβρουαρίου 2022

Την Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022 πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση του ΣΕΕΝ και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τριετή θητεία. Κατά την πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ την 23η Φεβρουαρίου 2022, συγκροτήθηκε σε Σώμα και...

ΣΕΕΝ: Απολογισμός 2021
  • 22 Φεβρουαρίου 2022

Στον απολογισμό για το 2021, κατά την ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας την Τρίτη 22 Φεβρουαρίου 2022, ο κ. Μιχάλης Σακέλλης έκανε αναφορά στα θέματα που απασχόλησαν τον Σύνδεσμο στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς:

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).