Ομιλία στην Ημερίδα της Σύρου
Ομιλία Προέδρου ΣΕΕΝ στην Ημερίδα: «Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση των νησιών των Κυκλάδων», που πραγματοποιήθηκε στη Σύρο, τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017:
Ομιλία Προέδρου ΣΕΕΝ στην Ημερίδα: «Ακτοπλοϊκή Διασύνδεση των νησιών των Κυκλάδων», που πραγματοποιήθηκε στη Σύρο, τη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 2017:
Η ομιλία του κ. Σακέλλη στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου με θέμα: «20 πολίτες μιλούν: Η Θάλασσα πηγή ισχύος και ευημερίας για την Ελλάδα», την οποία οργάνωσε και παρουσίασε ο Βουλευτής Β' Αθηνών και Τομεάρχης Εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιώργος Κουμουτσάκος.
Η ομιλία του κ. Σακέλλη στην παρουσίαση της μελέτης για την ακτοπλοΐα της εταιρείας XRTC, που πραγματοποιήθηκε στις 19 Ιουλίου 2017.
"Η Επιβατηγός Ναυτιλία είναι ένας σημαντικός παράγοντας για τον τουρισμό μας και την οικονομία μας, συμμετέχοντας μέσω άμεσων και έμμεσων επιδράσεων με ποσοστό 6,5% στο ΑΕΠ της χώρας και κατά 50% στην απασχόληση στα νησιά. Εκτελούνται κάθε χρόνο περίπου 50.000 δρομολόγια προς και από τα νησιά μας, μεταφέρονται 16 εκ. επιβάτες, εκ των οποίων τα 10 εκ. είναι παραθεριστές, καθώς και 10 εκ. τόνοι εμπορευμάτων. Επίσης στηρίζει τους νησιώτες μας και διαμορφώνει τις συνθήκες διαβίωσής τους και συμμετέχει στην αύξηση του πληθυσμού, προστατεύοντας τα εθνικά μας συμφέροντα με τον καλύτερο τρόπο.
Συνέντευξη του Προέδρου κ. Σακέλλη στο περιοδικό Logistics Leader, όπου φιλοξενήθηκε αφιέρωμα για τα λιμάνια και τον ρόλο που μπορούν να έχουν στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας.
Ερώτηση: Μετά τον Πειραιά, προσφάτως πέρασε στα χέρια ξένου ιδιώτη επενδυτή και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με αρκετούς να μιλούν για απώλεια σημαντικών αναπτυξιακών μοχλών της χώρας. Είναι έτσι; Είναι αναπόφευκτη η ιδιωτικοποίηση των λιμένων ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων τους; Θα μπορούσε το κράτος να έχει ενεργότερο ρόλο στη διαδικασία αυτή; Μήπως τελικά η παραχώρηση των λιμένων, που θεωρούνται μοχλοί ανάπτυξης, σε ξένους ιδιώτες «ανοίγει την πόρτα» σε ξένες ναυτιλιακές εταιρείες και δρα αρνητικά ως προς τις προοπτικές ανάπτυξης των ελληνικών επιχειρήσεων;
Ομιλία κ. Μιχάλη Σακέλλη στην Ημερίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας & Ν.Π. και της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου με θέμα: «Η Ακτοπλοΐα ως πυλώνας ανάπτυξης της οικονομίας των νησιών των Κυκλάδων – Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας και παράγοντες ανάπτυξης της Νησιωτικότητας», που πραγματοποιήθηκε στη Νάξο στις 25 Μαΐου 2017:
«ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ / ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΕΙΣ»
Στην πρόσφατη συνεδρίαση της επιτροπής για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της Ακτοπλοΐας συζητήθηκαν εκτενώς και κυρίως απασχόλησαν τα μέλη της επιτροπής οι Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας (ΔΥ) και η βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρονται στα μικρά νησιά μας, τόσο από την άποψη της συχνότητας αλλά και της ποιότητας των υπηρεσιών.
30
Εταιρείες
που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
97
Πλοία
τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.
115
Νησιά
εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.
20,32
εκ. επιβάτες
εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.
7,4%
Εισφορά στο ΑΕΠ
ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).
332.000
Θέσεις εργασίας
αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).