Ευρετήριο Άρθρου

Για την αναβάθμιση των υπηρεσιών οι απαραίτητες προϋποθέσεις είναι τα ακόλουθα: 

· Παροχή κινήτρων για δρομολόγηση νέων και σύγχρονων πλοίων

· Αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων

· Βελτίωση της ενδοεπικοινωνίας

· Μείωση του χρόνου ταξιδιού

· Εξασφάλιση μακροχρόνιας εξυπηρέτησης των γραμμών με υπογραφή πολυετών συμβάσεων Δημόσιας Υπηρεσίας.

 ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΛΟΙΟΥ:

  • Νεότευκτο
  • Μήκος: 100-120 μ.
  • Ταχύτητα: 21 μίλια/ώρα
  • Χωρητικότητα επιβατών: 1.500
  • Χωρητικότητα οχημάτων: ΙΧ 150 ή 15 φορτηγών και 90 ΙΧ
  • Δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίων με 8 b

Παρατήρηση: Η περιγραφή του πλοίου πρέπει να συμπληρωθεί με τις απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές, π.χ. να διαθέτει stabilizers, να υπάρχει δυνατότητα ελιγμών, να πληρεί τις προϋποθέσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, κλπ.

ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ

  • Δύο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη, Νάξο, Πάρο, Σύρο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο, Μήλο, Φολέγανδρο, Σίκινο, Ίο, Θήρα
  • Δύο κυκλικά δρομολόγια: Αστυπάλαια, Δονούσα, Αιγιάλη, Νάξο, Πάρο, Σύρο, Άνδρο, Τήνο, Μύκονο
  • Δύο κυκλικά δρομολόγια: Κατάπολα, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξο, Πάρο, Σύρο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο, Μήλο, Φολέγανδρο, Σίκινο, Ίο, Θήρα 
  • Ένα κυκλικό δρομολόγιο: Κατάπολα, Κουφονήσι, Σχοινούσα, Ηρακλειά, Νάξο, Πάρο, Σύρο, Άνδρο, Τήνο, Μύκονο

ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ:

Συνδέσεις με ανταποκρίσεις προς Πειραιά:

  • Δονούσα, Αιγιάλη, Αστυπάλαια: 4/εβδομάδα (όσες και σήμερα)
  • Ηρακλειά, Σχοίνουσα, Κουφονήσι, Κατάπολα: 3/εβδομάδα (όσες και σήμερα)
  • Σίκινος, Φολέγανδρος: 4/εβδομάδα (μία επιπλέον των σημερινών)

Τοπικές συνδέσεις:

  • Άνδρο, Τήνο: 3 (όσες και σήμερα)
  • Καθημερινή σύνδεση Μικρών Κυκλάδων, Πάρου, Νάξου με Σύρο
  • Σύνδεση 4 φορές την εβδομάδα των Δυτικών Κυκλάδων με Σύρο και Ανατολικές Κυκλάδες

ΤΑ ΑΡΝΗΤΙΚΑ:

  • Όλες οι συνδέσεις από/προς Πειραιά με ανταποκρίσεις
  • Δύο περίπου ώρες καθυστέρηση στις αφίξεις στις μικρές Κυκλάδες και στην Αστυπάλαια
  • Δεν εκτελούνται τα δρομολόγια Κέας, Κύθνου και Σύρου
  • Σχετικά μεγάλη διάρκεια ταξιδιού στη σύνδεση Ανατολικών με Δυτικές Κυκλάδες, π.χ. Πάρος - Σίφνος: 4 ώρες και 10', Μήλος - Νάξος: 7 ώρες.

ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ:

  • Έλλειψη λιμενικών υποδομών
  • Ανάγκη συγχρονισμού των δρομολογίων από/προς Πειραιά και τοπικών
  • Η συνήθεια και η νοοτροπία των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς μετεπιβιβάσεις

Το μεγάλο πρόβλημα της Ακτοπλοΐας είναι βέβαια στα λιμάνια μας. Η έλλειψη υποδομών θα δημιουργήσει τεράστιες δυσκολίες στην οργάνωση δρομολογίων με ανταποκρίσεις. Στο δρομολόγιο που μελετήσαμε φανταστείτε το τοπικό πλοίο να φτάνει στη Νάξο με 1.000 άτομα και 150 ΙΧ και κάποια φορτηγά και αυτά να πρέπει να σταθμεύσουν προσωρινά για να μετεπιβιβασθούν στο πλοίο με προορισμό τον Πειραιά. Και βέβαια τα ίδια προβλήματα θα έχουμε στη Σύρο από/προς Δ. Κυκλάδες, κλπ.

Οι υπηρεσίες που περιγράψαμε δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν χωρίς να παρασχεθούν εγγυήσεις για τη δυνατότητα μετεπιβιβάσεων σύμφωνα με το πρόγραμμα που προτείνεται. Εάν τα τοπικά πλοία και τα πλοία κορμού ανήκουν στον ίδιο πλοιοκτήτη τότε πρέπει να παρασχεθούν εγγυήσεις από τον πλοιοκτήτη για τον αναγκαίο συνδυασμό των δρομολογίων. Εάν τα πλοία ανήκουν σε διαφορετικούς πλοιοκτήτες, π.χ. σε δύο τότε πρέπει να δεσμευθούν και οι δύο υπογράφοντας τη σύμβαση ανάθεσης.

Οι επιβάτες σε συγκεκριμένο δρομολόγιο δεν σκέπτονται τη γενικότερη βελτίωση των υπηρεσιών, π.χ. την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων ή τη βελτίωση της ενδοεπικοινωνίας, με αποτέλεσμα να διαμαρτύρονται λόγω των μετεπιβιβάσεων έστω και εάν αυτές δεν αυξάνουν το συνολικό χρόνο ταξιδιού.

Για την κάλυψη των εξόδων των δρομολογίων αλλά και των χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων και μικρού περιθωρίου κέρδους απαιτούνται ανά πλοίο € 13.337.000. Για τη διαμόρφωση του απαιτούμενου μισθώματος πρέπει να υπολογίσουμε και τον ΦΠΑ - 24%, δηλαδή το συνολικό μίσθωμα ανά πλοίο υπολογίζεται σε 16,5 εκ. ή σε 33 εκ. και για τα δύο πλοία, έναντι 19 εκ. που καταβάλλονται σήμερα για τις ίδιες περίπου υπηρεσίες. Δηλαδή το κόστος των υπηρεσιών θα αυξηθεί κατά 14 εκ. περίπου.

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Sea Lines
Alpha Lines
ANEK Lines
ANEM Ferries
ANEΝΔΥΚ Seaways
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries
Crystal Cruises
Majestic International Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2024
  • 27 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2024
  • 06 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2024
  • 08 Φεβρουαρίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).