«Συναντίληψη» για την κρουαζιέρα και τα οφέλη του συγκεκριμένου τομέα του θαλάσσιου τουρισμού για τις νησιωτικές οικονομίες αλλά και γενικά για τη χώρα καταγράφηκε νωρίτερα σήμερα στην τελετή της έναρξης των εργασιών επέκτασης των εγκαταστάσεων για την κρουαζιέρα, που είναι μία από τις υποχρεωτικές επενδύσεις του συνολικού επενδυτικού σχεδίου της COSCO SHIPPING για τον ΟΛΠ.
Τόσο η ηγεσία της ΟΛΠ-COSCO όσο και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Περιφερειάρχης Αττικής, ο Δήμαρχος Πειραιά αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη εταιριών της κρουαζιέρας που έλαβαν το λόγο συνέκλιναν στο συμπέρασμα ότι είναι αναγκαία η ανάπτυξη των υποδομών που αφορούν στο θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα, στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το λιμάνι του Πειραιά και τα οφέλη που θα υπάρξουν αν αυξηθεί ο αριθμός των εταιριών που θα το χρησιμοποιήσουν για home port και φυσικά τα πολλαπλασιαστικά οφέλη που θα προκύψουν από το cluster των δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται γύρω από τον τομέα της κρουαζιέρας.
Κοινό στοιχείο επίσης των ομιλητών η αισιοδοξία για ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα αλλά και η ελπίδα για τη μείωση των επιπτώσεων από την επέλαση του κοροναϊού που «έθεσε στο στόχαστρο» σε παγκόσμια κλίμακα την κρουαζιέρα με την περίπτωση του κρουαζιερόπλοιου Diamond Princess. Το έργο έχει και κοινοτική χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2014-2020 και ανάδοχος του έχει ανακηρυχθεί η κατασκευαστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. με οικονομική προσφορά 103 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ έναντι προϋπολογισμού 136,3 εκατ. ευρώ.
Ο νέος κρηπιδότοιχος έχει μήκος περίπου 1.510,00 μ. και μεταβλητό βάθος από 19,00 έως 29,50 μ. ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, με μήκος 390,00 μ. και 350,00 μέτρων. Οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν τέλος του μήνα με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης 32 μήνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία, για το 2020 έχουν γίνει προκρατήσεις για 728 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στον λιμένα Πειραιά με το 2021 να φτάνουν τις 750.