Ομιλία – Παρουσίαση κ. Μιχάλη Σακέλλη, στο 3ο Συνέδριο Ναυτεμπορικής, την Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2017:

«Στις Ακτοπλοϊκές μας γραμμές κάθε χρόνο εκτελούνται 40 χιλιάδες δρομολόγια και μεταφέρονται στα μεγάλα νησιά μας 15 εκ. επιβάτες. Εάν λάβουμε υπόψη μας και τις πορθμειακές γραμμές, το μεταφορικό έργο της Ελληνικής Ακτοπλοΐας ξεπερνά τα 36 εκ. επιβάτες, 9,2 εκ. οχήματα και 8 εκ. τόνους εμπορευμάτων και κατατάσσεται πρώτη στις θαλάσσιες ενδομεταφορές των Κρατών της ΕΕ με συμμετοχή 19,2% έναντι 2,2% του πληθυσμού.

Πέραν τούτου προσφέρονται ποιοτικές υπηρεσίες από έναν αξιόλογο στόλο, τον καλύτερο ίσως στην ΕΕ, για τον οποίο έχουν επενδυθεί περίπου 1,2 δις €.

Η προσφορά της Ακτοπλοΐας στον τουρισμό, στην οικονομία μας και στην προάσπιση των εθνικών μας συμφερόντων όπως στο μεταναστευτικό, είναι μεγάλης σημασίας. Το τεράστιο αυτό έργο και οι αξιόπιστες και ποιοτικές υπηρεσίες που προσφέρονται από την ακτοπλοΐα μας είναι αποτέλεσμα της συμμετοχής πολλών παραγόντων, επαγγελματικών κλάδων, οργανισμών και στελεχών που εμπλέκονται από το στάδιο πριν την κατασκευή ή αγορά των πλοίων, μέχρι την καθημερινή τους λειτουργία.

  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΓΟΡΑ ΕΠΙΒΑΤΗΓΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
  • ΓΡΑΦΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ – ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΑ ΣΤΕΛΕΧΗ – ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΙ
  • ΝΑΥΠΗΓΟΙ – ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ – ΝΑΥΠΗΓΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ
  • ΜΕΣΙΤΕΣ – ΝΟΜΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
  • ΤΡΑΠΕΖΕΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΟΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ
  • ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ – ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ
  • ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΜΗΧΑΝΩΝ – ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ
  • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
  • ΛΙΜΑΝΙΑ – ΠΑΡΟΧΟΙ ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
  • ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΠΡΑΚΤΟΡΕΣ – ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΓΡΑΦΕΙΑ
  • ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
  • ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΕΣ – ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
  • ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗ

Οι Επαγγελματικοί Κλάδοι που συμμετέχουν στη Ναυτιλία αποτελούν το ναυτιλιακό CLUSTER, το οποίο πρέπει να έχει ουσιαστικό ρόλο για:

  • ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
  • ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
  • ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι οι συμμετέχοντες στο CLUSTER ξεχωριστά έχουν μία σημαντική δυναμική. Συνολικά όμως αποκτούν πολλαπλάσια δυναμική με αποτέλεσμα η οργανωμένη εκπροσώπησή τους να έχει αυξημένη ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ στις διαδικασίες λήψεων αποφάσεων και νομοθετικών πρωτοβουλιών.

Για τον λόγο αυτόν το ναυτιλιακό CLUSTER πρέπει να λειτουργήσει με:

  • ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ
  • ΔΙΟΙΚΗΣΗ
  • ΙΚΑΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΣΤΕΛΕΧΗ
  • ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕΙ ΕΠΑΡΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
  • ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗ

Το ναυτιλιακό CLUSTER ως φορέας πρέπει να συμβάλει σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης της ναυτιλίας και των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων γενικότερα, στην επίλυση κοινών προβλημάτων, τον καταρτισμό προτάσεων και την υποστήριξη των θεμάτων που μας απασχολούν, με μελέτες και παρεμβάσεις.

Τέλος πρέπει να συμβάλει στη δημιουργία του κατάλληλου περιβάλλοντος για την προσφορά ολοκληρωμένων ανταγωνιστικών υπηρεσιών, ώστε να αναδειχθεί η χώρα μας και ιδιαίτερα ο Πειραιάς σε μεγάλο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο».