Ευρετήριο Άρθρου

β) Ομάδα Εργασίας για το ΗΣΚΕΠΠΑ

Ο Σύνδεσμός μας επίσης συμμετείχε και στην ομάδα εργασίας για το νέο ΠΔ που αφορά το ΗΣΚΘΕΕΑ το οποίο μετονομάζεται σε ΗΣΚΕΠΠΑ. Όλα τα θέματα εξετάστηκαν και αποφασίστηκαν από ομάδα εργασίας στην οποία συμμετείχαν στελέχη των εταιρειών μας (όσοι ενδιαφέρθηκαν) και τους οποίους θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα.

Η θέση του Συνδέσμου μας είναι ότι όλη αυτή η γραφειοκρατία δεν είναι απαραίτητη και το ΠΔ θα έπρεπε να αφορά την καταγραφή των υποχρεώσεων μας για την παροχή στοιχείων στις Δημόσιες Υπηρεσίες και όχι τον τρόπο με τον οποίο αυτόν παράγονται. Επίσης επιμείναμε να επεκταθεί η εφαρμογή του ΗΣΚΕΠΠΑ και στα ημερόπλοια.

Παρά το γεγονός ότι οι προτάσεις μας δεν έγιναν αποδεκτές, πετύχαμε την πιστοποίηση του συνόλου των πλοίων και των προορισμών κάθε εταιρείας σε μια βεβαίωση καθώς επίσης την έκδοση χωρίς προϋποθέσεις άυλων παραστατικών θαλάσσιας μεταφοράς, ενώ σε ότι αφορά τα ημερόπλοια έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες έκδοσης νέου ΠΔ από την αρμόδια υπηρεσία. Επίσης υπάρχουν και άλλα θέματα τα οποία επιλύονται, ενώ θα προσπαθήσουμε προ της υπογραφής του να κάνουμε και άλλες παρεμβάσεις. Γενικά το νέο ΗΣΚΕΠΠΑ θεωρείται μία θετική εξέλιξη.

Θέλω τέλος να σας ενημερώσω ότι συμμορφούμενη με την Ευρωπαϊκή  Οδηγία  2017/2109, επιβάλλεται η υποχρέωση αναγραφής της ημερομηνίας γέννησης και της εθνικότητας των επιβατών στο εισιτήριο.

γ) Πολυνομοσχέδιο ΥΝΑΝΠ

Στο πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και ΝΠ, ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας ΥΝΑΝΠ κλπ» παρά τις προσπάθειές μας, πολλές συζητήσεις με την πολιτική ηγεσία και επιστολές διαμαρτυρίας, αλλά και με την κατάθεση υπομνήματος και με την προσωπική μας παρουσία στη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή, με εξαίρεση τα θέματα που αφορούν την περισυλλογή στερεών αποβλήτων, δεν καταφέραμε να επιβάλουμε τις απόψεις μας. Συγκεκριμένα διαφωνήσαμε χωρίς επιτυχία με τις προγραμματικές συμβάσεις διότι ουσιαστικά δίνουν τη δυνατότητα στον Υπουργό να παρακάμψει τις διαγωνιστικές διαδικασίες και να συνάπτει συμβάσεις με Δήμους κλπ.

Επίσης διαφωνήσαμε με τα μέτρα για τη διασφάλιση της εξόφλησης των αποδοχών των ναυτικών και των ασφαλιστικών εισφορών, θεωρώντας ότι ήδη υπάρχουν μέτρα τα οποία λαμβάνονται ή μπορεί να ληφθούν, όπως η επίσχεση εργασίας ή απαγόρευση απόπλου από το ΝΑΤ κλπ. Τέλος διαφωνήσαμε με θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των επιβατών και συγκεκριμένα με τις αποζημιώσεις ή άλλες υποχρεώσεις, οι οποίες επιβάλλονται σε περίπτωση ανωτέρας βίας και κακών καιρικών συνθηκών.

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό.

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Speed Lines
ANEK Lines
ANES Ferries
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Kateros
Lane Lines
Levante Ferries
Minoan Lines
Sea Jets
Skyros NE
SuperFast Ferries
Silver Sea Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 4/2019
  • 31 Οκτωβρίου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 4 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2019
  • 28 Ιουνίου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2019
  • 14 Μαΐου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις επί...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

95

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 69 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

17,52

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 16 εκατ. επιβάτες (3 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,52 εκατ. επιβάτες (688.000 οχήματα) στην Αδριατική.

9,2%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 16,1 δις € (7,3% στην ακτοπλοΐα και 1,9% στην Αδριατική).

349.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 9,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (284.000 στην ακτοπλοΐα και 65.000 στην Αδριατική).