Ευρετήριο Άρθρου

ΝΕΟΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

Όπως ήδη γνωρίζουμε έχει αποφασιστεί η κατανάλωση καυσίμων περιεκτικότητας σε θείο 0,5% από το 2020. Οι επιπτώσεις στη λειτουργία των πλοίων μας θα είναι σοβαρές διότι είτε πρέπει να πληρώνουμε ακριβότερα καύσιμα είτε να προχωρήσουμε σε μετασκευές υψηλού κόστους.

Είμαστε πολύ κοντά στο 2020 και οι εταιρείες μας πρέπει να προγραμματίζονται για μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο.

ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2016/679 ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

Σύμφωνα με τον Κανονισμό 2016/679 εισάγονται νέα δεδομένα στην προστασία των προσωπικών δεδομένων με υποχρεώσεις τήρησης διαδικασιών εκπαίδευσης του προσωπικού, καθορισμού υπευθύνου σε κάθε εταιρεία και πολύ σοβαρά πρόστιμα σε περίπτωση διαπίστωσης προβλημάτων και μη τήρησης των ενδεδειγμένων διαδικασιών.

Στον Σύνδεσμό μας έγινε παρουσίαση του νέου Κανονισμού από το Δικηγορικό Γραφείο «Πιστιόλης-Τριαντάφυλλος» και την εταιρεία «Ιντρασόφτ», με την οποία συνεργάζονται.

ΘΕΣΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

α) Ομάδα εργασίας για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας

Όπως γνωρίζετε έχει συσταθεί ομάδα εργασίας για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της Ακτοπλοΐας. Ο ΣΕΕΝ εκπροσωπείται στην ομάδα από τον υποφαινόμενο και τον κ. Κρασανάκη ενώ συμμετέχει και ο κ. Αγαπητός ως εκπρόσωπος του ΝΕΕ.

Τις θέσεις μας τις γνωρίζετε καθώς σας τις έχουμε ήδη κοινοποιήσει. Μπορώ να πω ότι δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τις εργασίες της Ομάδας. Διαπιστώνουμε έλλειψη γραμματειακής υποστήριξης και συντονισμού, ενώ οι συναντήσεις δεν είναι τακτικές. Οι προτάσεις μας κυρίως αφορούν στην περαιτέρω απελευθέρωση των υπηρεσιών, στη μείωση της γραφειοκρατίας και στη δημιουργία ξεκάθαρων και σαφών συνθηκών, κυρίως σε ότι αφορά στη δρομολόγηση πλοίων ούτως ώστε να αποφεύγονται οι παρερμηνείες, οι αντιπαραθέσεις και οι αμφισβητήσεις και βεβαίως η επίλυση προβλημάτων με Υπουργικές Αποφάσεις.

Στις περιπτώσεις που το θεσμικό μας πλαίσιο δεν είναι σαφές δημιουργείται ένα θολό τοπίο για το τι ισχύει, ενώ παρέχεται η δυνατότητα παρεμβάσεων και ρυθμίσεων από την πολιτική ηγεσία, κάτι το οποίο δεν επιθυμούμε και κάναμε αγώνες για να απαλλαγούμε. Άσχετα με τα τρέχοντα συμφέροντα κάθε εταιρείας πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι η δημιουργία ενός ξεκάθαρου θεσμικού πλαισίου θα αποβεί  προς όφελος όλων μας. Οι επιχειρηματικές μας δραστηριότητες, οι εξελίξεις και  οι αποφάσεις μας για επενδύσεις και νέες δραστηριότητες δεν είναι δυνατόν να εξαρτώνται και να λαμβάνονται, όταν δεν γνωρίζουμε με σαφήνεια τα ισχύοντα και το επιχειρηματικό πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργούμε.

Όλες οι εταιρείες που είναι εδώ σήμερα αναπτυχθήκαμε σε ένα ελεύθερο περιβάλλον και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Η επιστροφή μας δεκαετίες πίσω στις άδειες σκοπιμότητας, στον παρεμβατισμό, στις ρυθμίσεις και στην ανάπτυξη που βασιζόταν στην Κυβερνητική εύνοια θα είναι καταστροφική. Κατά την άποψή μου η έννοια της συγκοινωνιακής ανάγκης πρέπει να παραληφθεί από το νέο θεσμικό πλαίσιο το οποίο συζητάμε, διότι η δρομολόγηση ενός πλοίου πάντα καλύπτει μία ποσοτική ή ποιοτική ανάγκη. Επίσης η συγκοινωνιακή ανάγκη αποτέλεσε στο παρελθόν δικαιολογία για παρεμβάσεις από την πολιτεία, οι οποίες στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό.

Επίσης πρέπει να ξεκαθαρίσουμε την έννοια της διάκρισης, η οποία δεν έχει καμία σχέση με την προστασία συμφερόντων αλλά μόνο με την εξέταση των διαφόρων θεμάτων μας, βάσει συγκεκριμένων αρχών και προϋποθέσεων, γνωστών εκ των προτέρων.

Ο κώδικας δεοντολογίας τον οποίο αποφασίσαμε και συμφωνήσαμε μετά από προσπάθειες 10 ετών και τον οποίο πολλοί από εμάς τον ξεχνάμε όταν εξετάζονται αιτήματά μας, πρέπει να αποτελέσει τη βάση για την εξέταση των θεμάτων μας από το ΣΑΣ αλλά και τις μετέπειτα υπουργικές αποφάσεις. Έχουμε ήδη προτείνει να γίνει μία σχετική συζήτηση στο Συμβούλιο για την εφαρμογή του κώδικα δεοντολογίας, τον οποίο προτείνουμε με πιθανές αλλαγές που θα κριθούν απαραίτητες, ούτως ώστε να συμφωνηθεί η εφαρμογή συγκεκριμένων και εκ των προτέρων γνωστών αρχών στις οποίες θα βασίζονται οι αποφάσεις του ΣΑΣ . Στην περίπτωση αυτή μάλιστα θα είναι δυνατή η άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων μας πριν από την σύγκλιση του Συμβουλίου, γεγονός πολύ σημαντικό στον προγραμματισμό των δρομολογίων μας και στην ανακοίνωσή τους.

Επίσης προτείνω όπως τα μέλη του Συνδέσμου μας που συμμετέχουν στο ΣΑΣ να απέχουν της ψηφοφορίας όταν συζητούνται θέματα των εταιριών τους. Αυτό το καταθέτω ως πρόταση και παρακαλώ για τη σύμφωνη γνώμη της Συνέλευσης.   

Η αποποινικοποίηση του Κλάδου παραμένει κυρίαρχο θέμα καθώς επίσης και η υλοποίηση αποφάσεων σχετικά με τις συνθέσεις των πληρωμάτων όπως προβλέπεται από τον Νόμο 4336/2015. Για το τελευταίο θέλω να πω ότι πάγια θέση του Συνδέσμου μας είναι η κατάργηση του ΠΔ 177/74. Παρόλα αυτά και εν όψει δυσκολιών στην κατάργησή του, η πρόταση για τον καθορισμό των συνθέσεων στην Ακτοπλοΐα στα πρότυπα της Αδριατικής μας βρίσκει σύμφωνους, παρά το γεγονός ότι και εδώ απαιτούνται υπουργικές αποφάσεις. Μια τέτοια ρύθμιση είχε συμπεριληφθεί στον Ν 4336/2015 ως μνημονιακή υποχρέωση. Δυστυχώς το θέμα μας δεν συμπεριελήφθη στην τελευταία αξιολόγηση. Κατόπιν τούτου έχουμε ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες ούτως ώστε να συμπεριληφθεί στην επόμενη αξιολόγηση, τον Μάρτιο 2018.

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό.

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Speed Lines
ANEK Lines
ANES Ferries
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Kateros
Lane Lines
Levante Ferries
Minoan Lines
Sea Jets
Skyros NE
SuperFast Ferries
Silver Sea Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 4/2019
  • 31 Οκτωβρίου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 4 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2019
  • 28 Ιουνίου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2019
  • 14 Μαΐου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις επί...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

95

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 69 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

17,52

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 16 εκατ. επιβάτες (3 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,52 εκατ. επιβάτες (688.000 οχήματα) στην Αδριατική.

9,2%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 16,1 δις € (7,3% στην ακτοπλοΐα και 1,9% στην Αδριατική).

349.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 9,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (284.000 στην ακτοπλοΐα και 65.000 στην Αδριατική).