Ευρετήριο Άρθρου

ΛΙΜΑΝΙΑ

Το 2017 ήταν μια ακόμα καλή χρονιά για τις ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες με αύξηση του μεταφορικού έργου που υπολογίζεται σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το Α΄ εξάμηνο 2017, αύξηση 7,79% στους επιβάτες και 8,10% στα οχήματα.

Οι προβλέψεις μας για το έτος είναι κοντά στο 7% για τους επιβάτες και ίσως πάνω από 10% στα ΙΧ. Εδώ θέλω να τονίσω ότι η δρομολόγηση νέων πλοίων έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αύξηση του μεταφορικού έργου.  

Τα μόνα προβλήματα που αντιμετωπίστηκαν οφείλονται στην αδυναμία των λιμανιών μας να εξυπηρετήσουν τα αιτούμενα δρομολόγια κυρίως σε ότι αφορά το λιμάνι της Ραφήνας αλλά και τα λιμάνια των νησιών, όπως πχ τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν τα πλοία μας στη Σαντορίνη. Τα αποτελέσματα ήταν καθυστερήσεις στην ανακοίνωση των δρομολογίων και στην εκτέλεσή τους.

Είχαμε προβλέψει από την προηγούμενη δεκαετία και είχαμε επισημάνει σε όλους τους τόνους και προς κάθε κατεύθυνση ότι οι κακές λιμενικές μας υποδομές θα αποτελέσουν το κυριότερο ανασχετικό παράγοντα στις προσπάθειές μας για τη βελτίωση των Ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών.

Παρά τις επισημάνσεις μας οι υποδομές μας δεν βελτιώθηκαν ενώ τα έργα που έγιναν ήταν ανεπαρκή ή λάθος και μάλλον δυσχέραναν παρά διευκόλυναν το έργο μας.

Το θετικό στοιχείο είναι ότι βλέπουμε κάποια κινητικότητα και προγραμματίζονται έργα τα οποία θα δώσουν έστω και προσωρινά κάποιες λύσεις. Πάντως ο σχεδιασμός και η υλοποίηση των έργων είναι εξαιρετικά χρονοβόρα. Το λιμάνι της Σαντορίνης θα παραμείνει προβληματικό και το 2018 παρά το γεγονός ότι επί 3 τουλάχιστον χρόνια σχεδιάζονται έργα και υπάρχουν και τα αναγκαία κεφάλαια για την υλοποίησή τους.

Σχετικά με το λιμάνι του Λαυρίου επιβεβαιώνονται οι προβλέψεις μας ότι δεν μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική λύση του Πειραιά και για λόγους ασφάλειας των πλοίων και χωρητικότητας, διότι τελικά επιβαρύνεται το συνολικό κόστος μεταφοράς αλλά και η διάρκεια του ταξιδιού (χερσαίου + θαλάσσιου) με αποτέλεσμα να μην τυγχάνει της προτίμησης των επιβατών και κυρίως των μεταφορικών εταιρειών.

Θεωρούμε σημαντική τη συμμετοχή των πλοιάρχων μας στην ΕΣΑΛ και ήδη έχουν γίνει θετικές παρεμβάσεις στον Αθηνιό, στην Κάρπαθο και την Πάρο.

Στις 22 Ιανουαρίου 2018 έγινε παρουσίαση του MASTER PLAN του ΟΛΠ και ακολούθησε σύσκεψη στα γραφεία μας των αρχιπλοιάρχων και εκπροσώπων των εταιρειών όπου από κοινού συμφωνήσαμε τις θέσεις μας, τις οποίες κοινοποιήσαμε στον ΟΛΠ και τις οποίες ήδη γνωρίζετε.

Επίσης έχουμε ενημερωθεί για την άμεση εφαρμογή ISPS στα πλοία της Κρήτης. Έχουν ανταλλαχθεί απόψεις οι οποίες συζητήθηκαν με τους αρχιπλοιάρχους μας σε κοινή σύσκεψη με τον ΟΛΠ στις 24 Ιανουαρίου 2018 αλλά και στις 5/2.

Τέλος θέλουμε να εκφράσουμε τους προβληματισμούς μας για τη διαχείριση των λιμενικών τελών. Θέση του Συνδέσμου μας είναι η κατάργηση των λιμενικών τελών ως μη ανταποδοτικά όταν αυτά δεν επενδύονται προς όφελος των επιβατών.

ΠΝΟ – ΠΑΣΕΝΤ 

Μετά από διαπραγματεύσεις υπεγράφησαν την 17.8.2017 οι ΣΣΕ:

α) των πληρωμάτων Ακτοπλοϊκών Επιβατηγών πλοίων και

β) των πληρωμάτων Μεσογειακών και Τουριστικών Επιβατηγών πλοίων έτους 2017 με την ΠΝΟ με τους ίδιους όρους και μηδενικές αυξήσεις.  

Σε ότι αφορά το υπαλληλικό προσωπικό, υπεγράφη την 21.11.2017 η ΣΣΕ με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εργαζομένων στη Ναυτιλία και Τουρισμό, με ισχύ ενός έτους, από 1.1 έως 31.12.2018 με μείωση των βασικών μισθών κατά 5%.

ΚΑΥΣΙΜΑ

Το 2017  οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν κατά 28% και υπολογίζουμε ότι τα αποτελέσματα των Εταιρειών μας θα επιβαρυνθούν με 40 εκ. € περίπου.

Το 2018 ξεκινάει επίσης με υψηλές τιμές και οι προβλέψεις μας είναι ότι θα είναι μία δύσκολη χρονιά για τα οικονομικά αποτελέσματά μας, γεγονός που μας προβληματίζει ιδιαίτερα και μας αναγκάζει στη λήψη μέτρων περιορισμού του κόστους εκμετάλλευσης των πλοίων μας.

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ

Σύμφωνα με πρόσφατες Κυβερνητικές εξαγγελίες επίκειται η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου σε επιλεγμένα νησιά. Δικαιούχοι θα είναι οι κάτοικοι των νησιών με εισοδηματικά κριτήρια. Το μέτρο λένε ότι θα εφαρμοστεί τον Ιούνιο του 2018 και θα διατεθούν προς τούτο 50 εκ. €, ενώ για το 2019 το ποσό θα είναι 100 εκ. €. Η σχετική μελέτη για την εφαρμογή του μέτρου γίνεται από ομάδα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, η οποία μας έχει κάνει μία κατ αρχήν ενημέρωση και με τους οποίους έχω συζητήσει εν όψει του καταρτισμού των τελικών προτάσεών τους. Ουσιαστικά πρόκειται για επιδότηση των εισιτηρίων με διαδικασίες οι οποίες δεν είναι τόσο απλές. Απ’ ότι γνωρίζουμε δεν θα υπάρξουν επιβαρύνσεις για τις εταιρείες μας πλην των απαραίτητων αλλαγών στα συστήματα κρατήσεων.

 Άποψή μας είναι ότι η εφαρμογή του μέτρου τον Ιούνιο θα είναι δύσκολη λαμβανομένου υπόψη ότι δεν θα γνωρίζουμε τις τελικές προτάσεις πριν το τέλος Φεβρουαρίου, ενώ από την πλευρά του Δημοσίου θα πρέπει να αναπτυχθούν προγράμματα για την επιδότηση των εισιτηρίων των δικαιούχων. Παρακολουθούμε το θέμα και θα τοποθετηθούμε όταν μας παρουσιαστούν οι προτάσεις της ομάδας που εκπονεί την μελέτη.

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό.

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Speed Lines
ANEK Lines
ANES Ferries
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Kateros
Lane Lines
Levante Ferries
Minoan Lines
Sea Jets
Skyros NE
SuperFast Ferries
Silver Sea Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2019
  • 28 Ιουνίου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Ιουνίου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2019
  • 14 Μαΐου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις επί...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2019
  • 13 Φεβρουαρίου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

95

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 69 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

17,52

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 16 εκατ. επιβάτες (3 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,52 εκατ. επιβάτες (688.000 οχήματα) στην Αδριατική.

9,2%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 16,1 δις € (7,3% στην ακτοπλοΐα και 1,9% στην Αδριατική).

349.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 9,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (284.000 στην ακτοπλοΐα και 65.000 στην Αδριατική).