Παρατηρήσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής & Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων, επί Σχεδίου Νόμου «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις»:

«Αξιότιμοι Κύριοι, 

Σας παραθέτουμε τα σχόλια του Συνδέσμου μας επί του ως άνω Σχεδίου Νόμου για ενημέρωσή σας. 

ΑΡΘΡΟ 3 - Παρ. 3α

Πεδίο Εφαρμογής – Γενικές Διατάξεις

Να μην επιτρέπεται η κατ΄ εξαίρεση λειτουργία υδατοδρομίου ή η χρήση υδάτινου πεδίου, εάν οι συνθήκες που επικρατούν στα λιμάνια προορισμού δεν επιτρέπουν την προσθαλάσσωση των υδροπλάνων.

Σύμφωνα με τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στο Αιγαίο είναι βέβαιο ότι οι προσθαλασσώσεις εντός λιμένων θα είναι πολύ τακτικές και προτείνουμε σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών να ακυρώνονται οι πτήσεις πριν την αναχώρηση του υδροπλάνου από το λιμάνι αφετηρίας.

ΑΡΘΡΟ 4

Πρέπει να απαγορευτεί ρητά η χρήση των Ακτοπλοϊκών λιμενικών τελών επιβατών και οχημάτων για τη χρηματοδότηση των υποδομών για την εξυπηρέτηση των επιβατών των υδατοδρομίων.

ΑΡΘΡΟ 8

Για την χορήγηση άδειας υδατοδρομίου πρέπει να πιστοποιούνται οι Εταιρείες για την καλή λειτουργία Ηλεκτρονικών συστημάτων κρατήσεων και καταγραφής των επιβαινόντων, όπως ακριβώς ισχύει και με τα Ακτοπλοϊκά πλοία.

ΑΡΘΡΟ 9 - Παρ. Α 1 γ)

Διαδικασία εξέτασης αιτήσεων για την έκδοση αδειών-

Α. Εξέταση τεχνικού φακέλου

Λαμβανομένης υπόψη της σημασίας των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών για την ανάπτυξη των νησιών θεωρούμε απαραίτητη τη γνωμοδότηση της Ένωσης Πλοιάρχων σε ότι αφορά στην ενδεχόμενη παρακώλυση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων.

ΑΡΘΡΟ 19

Τα τέλη λειτουργίας του υδατοδρομίου πρέπει να τηρούνται σε ξεχωριστό λογαριασμό με τα τέλη των Ακτοπλοϊκών επιβατών και οχημάτων».

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Sea Lines
Alpha Lines
ANEK Lines
ANEM Ferries
ANEΝΔΥΚ Seaways
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries
Crystal Cruises
Majestic International Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2024
  • 27 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2024
  • 06 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2024
  • 08 Φεβρουαρίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).