Μετά από διαπραγματεύσεις 40 ημερών για την υπογραφή της ΣΣΕ 2019, ο Σύνδεσμός μας πρότεινε στην ΠΝΟ ποσοστό αύξησης των αποδοχών των ναυτικών 2% με αναδρομική ισχύ από 1/1/2019. Επίσης συμφωνήσαμε για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.

Στο διάστημα των 40 ημερών πραγματοποιήθηκαν 4 συναντήσεις, συνεπώς δεν υπήρξε καμία κωλυσιεργία εκ μέρους μας, όπως πολύ κακώς ισχυρίζεται η ΠΝΟ.

Η πρότασή μας για παροχή αύξησης 2% το 2019, καθώς επίσης και η συμφωνηθείσα αναδρομική αύξηση 2% το 2018, αποτελούν τις υψηλότερες αυξήσεις οι οποίες έχουν συμφωνηθεί σε ΣΣΕ την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα.

Η πρότασή μας συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης του προσωπικού, ξεπερνά τις πραγματικές δυνατότητές μας σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, λόγω του ήδη αυξημένου κόστους καυσίμων κατά 50% τα δύο τελευταία χρόνια και της αναμενόμενης σημαντικής περαιτέρω αύξησής του μετά την 1/1/2020, λαμβανομένων υπόψη των νέων περιβαλλοντολογικών κανονισμών και την αλλαγή του τύπου του καυσίμου το οποίο καταναλώνουν τα πλοία μας.

Επίσης τονίζουμε για μία ακόμα φορά ότι η υπάρχουσα στελέχωση των πλοίων μας  ξεπερνάει κατά πολύ τις προβλεπόμενες νόμιμες υποχρεώσεις. Οι πραγματικές ανάγκες καλύπτονται όπως εξάλλου αποδεικνύεται από τις εξαιρετικές υπηρεσίες που προσφέρουν τα πλοία μας και τα πληρώματά τους στο επιβατικό κοινό. Παρόλα αυτά συμφωνήσαμε για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού ικανοποιώντας σχετικές απαιτήσεις της ΠΝΟ.

Τα θέματα που αφορούν τη ναυτεργασία και τη στελέχωση των πλοίων δεν είναι θέματα τα οποία έχει αρμοδιότητα να επιλύσει ο Σύνδεσμός μας, αλλά ούτε και τη δυνατότητα δεδομένου ότι αποτελούμε ένα πολύ μικρό μέρος της Ελληνικής Ναυτιλίας.

Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω εκφράζουμε τη μεγάλη έκπληξή μας για τη μη αποδοχή της πρότασής μας, αλλά και για την προκήρυξη απεργίας εν μέσω τουριστικής περιόδου με απρόβλεπτες συνέπειες για τον τουρισμό και την οικονομία της Χώρας μας. Επίσης διερωτώμεθα πως είναι δυνατόν, κάτω από τις σημερινές συνθήκες, να αποφασίζεται η διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών και η απομόνωση των νησιών μας. Τέλος δεν κατανοούμε τους λόγους της απόρριψης της πρότασής μας, η οποία είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με αυτήν του 2018 που έτυχε της άμεσης αποδοχής της ΠΝΟ.

Για μία ακόμα φορά καλούμε την ΠΝΟ να αποδεχτεί τις προτάσεις μας και να ματαιώσει την προκηρυχθείσα απεργία.       

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό.

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Speed Lines
ANEK Lines
ANES Ferries
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Kateros
Lane Lines
Levante Ferries
Minoan Lines
Sea Jets
Skyros NE
SuperFast Ferries
Silver Sea Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2019
  • 14 Μαΐου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Μαΐου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις επί...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2019
  • 13 Φεβρουαρίου 2019

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Διοικητικό Συμβούλιο ΣΕΕΝ
  • 12 Φεβρουαρίου 2019

Την Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση του ΣΕΕΝ και οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τριετή θητεία. Κατά την πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ την 12η Φεβρουαρίου 2019, συγκροτήθηκε σε σώμα και...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

95

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 69 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

17,52

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 16 εκατ. επιβάτες (3 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,52 εκατ. επιβάτες (688.000 οχήματα) στην Αδριατική.

9,2%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 16,1 δις € (7,3% στην ακτοπλοΐα και 1,9% στην Αδριατική).

349.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 9,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (284.000 στην ακτοπλοΐα και 65.000 στην Αδριατική).