Τη Δευτέρα 21 Μαΐου 2018 πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Αικατερίνη Λασκαρίδη εκδήλωση με θέμα: «Poseidon Med II: being the step change for LNG marine fuel in East Med», η οποία διοργανώθηκε από τον Σύνδεσμό μας και την Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Poseidon Med II.

Στο επίκεντρο της εκδήλωσης τέθηκαν η σύγκριση τιμών μεταξύ MGO και ΥΦΑ και η προοπτική για ομαλή μετάβαση στην αγορά ΥΦΑ καθώς και το επικείμενο Προεδρικό Διάταγμα για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με ΥΦΑ, το οποίο μεταξύ άλλων, θα επιτρέπει Παράλληλες Δραστηριότητες (SIMOPS) υπό προϋποθέσεις.

Ταυτόχρονα, παρουσιάστηκε το έργο του Poseidon Med II για το σχεδιασμό πλοίων με καύσιμο ΥΦΑ, όπως ώριμα σχέδια για νεότευκτα πλοία, μετασκευές πλοίων και πλοία τροφοδοσίας, το εκτιμώμενο κόστος των οποίων δεν φέρει αποκλίσεις σύμφωνα με εκτιμήσεις ευρωπαϊκών ναυπηγείων. Παράλληλα, έγινε αναφορά στις λιμενικές εγκαταστάσεις ΥΦΑ στην Πάτρα και στη Ρεβυθούσα καθώς και στους παράγοντες που θα επηρεάζουν την τιμή και μελλοντική κοστολόγηση για τη χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου. Τέλος, έμφαση δόθηκε στα διαθέσιμα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία που ενθαρρύνουν επενδύσεις για κατασκευή πλοίων με εναλλακτικά, πιο πράσινα καύσιμα, καθώς και στην πρόταση για ενίσχυση της θαλάσσιας κινητικότητας και διανησιωτικότητας, προωθώντας την έννοια του πλοίου ως υποδομή.

Η συγκεκριμένη εκδήλωση αποτέλεσε κοινό τόπο συνάντησης μεταξύ των εταίρων του Poseidon Med II και της ναυτιλιακής κοινότητας, σε μια προσπάθεια στήριξης της ελληνικής ναυτιλίας εν όψει της  εφαρμογής του διεθνούς κανονισμού για καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από το 2020. Η χρήση ΥΦΑ ως ναυτιλιακό καύσιμο πέραν της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς, αναδεικνύει το θετικό κοινωνικό πρόσωπο της ναυτιλίας, συμβάλλοντας αισθητά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων που ζουν κοντά στα λιμάνια. Το Poseidon Med II προετοιμάζει όλα τα τεχνικά, οικονομικά, τεχνολογικά και κανονιστικά βήματα, ώστε μέσα από συνέργειες με τη ναυτιλιακή κοινότητα, η χρήση του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου να είναι βιώσιμη, αξιόπιστη και οικονομικά συμφέρουσα λύση για τα ελληνικά πλοία.

Ο χαιρετισμός του Προέδρου του Συνδέσμου μας κ. Μιχάλη Σακέλλη

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του POSEIDON MED II.

 

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Sea Lines
Alpha Lines
ANEK Lines
ANEM Ferries
ANEΝΔΥΚ Seaways
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries
Crystal Cruises
Majestic International Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2024
  • 27 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2024
  • 06 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2024
  • 08 Φεβρουαρίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).