Ευρετήριο Άρθρου

Ομιλία του Προέδρου κ. Μιχάλη Σακέλλη στη Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Σύνδεσμός μας, στις 28 Μαρτίου 2017:

Το 2016 χαρακτηρίζεται ως μία από τις καλύτερες χρονιές σε ότι αφορά στο επίπεδο των υπηρεσιών.

Γενικά μετά το 2014 και την επίλυση των προβλημάτων που είχαμε στις γραμμές του Β. Αιγαίου οι Ακτοπλοϊκές μας υπηρεσίες βελτιώθηκαν αισθητά. Ιδιαίτερης σημασίας είναι η μεγάλη συμβολή των Ακτοπλοϊκών πλοίων στη μεταφορά μεταναστών που είχε ως αποτέλεσμα την άμεση αναχώρησή τους στο εξωτερικό πριν κλείσουν τα σύνορα.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ

Ο Σύνδεσμός μας είχε άμεση και αποφασιστική συμμετοχή σε όλα τα θέματα που αφορούν στην Επιβατηγό Ναυτιλία.

Συνολικά συμμετείχαμε σε 130 συναντήσεις κυρίως με φορείς του Δημοσίου, Υπουργούς, Γ.Γ κλπ. Εκπροσωπήσαμε τον Σύνδεσμο σε 6 συνεδριάσεις του ΣΑΣ. Συμμετείχαμε στα ΔΣ του ΝΑΤ, του ΝΕΕ, του ΣΕΤΕ, καθώς και στο Συμβούλιο Ναυτικής Εκπαίδευσης, στην Ομάδα εργασίας για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση και στην Ομάδα Εργασία για την αναμόρφωση του ΓΕΝΕ. 

Σε Διεθνές επίπεδο συμμετείχαμε στις συνεδριάσεις του ΙΜΟ  και του ESSF (European Sustainable Shipping Forum). 

Συμμετείχαμε σε 16 ημερίδες και εκδηλώσεις όπου είχαμε την ευκαιρία να προβάλουμε τις θέσεις μας, κυρίως σε ότι αφορά στην ποιότητα και στη σημασία των υπηρεσιών μας.

Επίσης εξασφαλίσαμε τη συμμετοχή μας στις συνεδριάσεις της ΡΑΛ και της ΔΑΛ όταν συζητούνται θέματα που μας αφορούν.

ΛΙΜΑΝΙΑ

Σημαντική ήταν η παρέμβασή μας για τη συμμετοχή του Συνδέσμου μέσω της ΠΕΠΕΝ στον προγραμματισμό έργων στα λιμάνια μας με συμμετοχή των πλοιάρχων μας στην ΕΣΑΛ.  Η συμμετοχή μας στον προγραμματισμό των Λιμενικών έργων είναι σημαντική και ήδη έχουν κατατεθεί προτάσεις για τα απαραίτητα έργα στο λιμάνι του Αθηνιού, ενώ υπάρχουν παρεμβάσεις και συζητούνται τα έργα που προγραμματίζονται στην Πάρο και στην Κάρπαθο.

Σε συναντήσεις μας με την πολιτική ηγεσία εκφράσαμε τους προβληματισμούς μας για τη διαχείριση των λιμενικών τελών και ήδη έχουν ξεκινήσει διαδικασίες και επίκεινται αποφάσεις για την καλύτερη αξιοποίησή τους. Θέση του Συνδέσμου μας είναι η κατάργηση των λιμενικών τελών ως μη αποδοτικά όταν αυτά δεν επενδύονται προς όφελος των επιβατών. 

Στα πλαίσια μιας ουσιαστικότερης συμμετοχής μας στις αποφάσεις των ΟΛ αλλά και των Λιμενικών Ταμείων, προτάθηκε και έγινε αποδεκτή η δημιουργία συμβουλίων ΧΡΗΣΤΩΝ σε όλους τους Οργανισμούς Λιμένων αλλά και στα περιφερειακά Λιμενικά Ταμεία. 

ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ

Λόγω της πολυπλοκότητας των δρομολογίων μας και της ανάγκης για συχνές αλλαγές, είναι αδύνατον να ρυθμιστούν νομοθετικά όλα τα αιτήματά μας,  συνεπώς είναι απαραίτητη η γνωμοδότηση του ΣΑΣ όπως εξάλλου προβλέπεται και από το  Ν. 2932/2001. Το σκεπτικό των αποφάσεων συνήθως βασίζεται στην ανάγκη εξυπηρέτησης των συγκοινωνιακών αναγκών και στην αντικειμενική αντιμετώπιση των εταιρειών.

Για τη διευκόλυνση του έργου του ΣΑΣ, την αντικειμενική αντιμετώπιση των αιτημάτων μας αλλά και τη δέσμευση των εκπροσώπων μας στις τοποθετήσεις τους στο Συμβούλιο, καταρτήσαμε έναν Κώδικα Δεοντολογίας, δηλαδή συμφωνήσαμε στις αρχές πάνω στις οποίες κατά την άποψή μας πρέπει να βασίζονται οι αποφάσεις του ΣΑΣ  στην εξέταση αιτημάτων δρομολογίων και δρομολογήσεων.

Ο κώδικας βέβαια δεν δεσμεύει τα λοιπά μέλη του ΣΑΣ έχει όμως κατατεθεί στη ΔΘΣ και στον πρόεδρο του ΣΑΣ ούτως ώστε να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την εξέταση των αιτημάτων δρομολογίων και δρομολογήσεων.

ΠΝΟ

Μετά από διαπραγματεύσεις υπεγράφη την 16.6.2016 η ΣΣΕ για το έτος 2016.

ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΕΡΓΟ

Το 2016 χαρακτηρίζεται ως μία ακόμα χρονιά με σταθερή κίνηση. Υπενθυμίζουμε ότι από το 2009 μέχρι το 2015 η κίνηση ακολούθησε την πτώση του ΑΕΠ με απώλεια 18.500.000 συνολικά  επιβατών και 4.400.000 οχημάτων. Το 2015 και 2016 μεγάλος αριθμός μεταναστών που ξεπερνούν τις 800.000 μετακινήθηκε από τα νησιά του Β. Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα, πλην όμως μειώθηκε σημαντικά η τουριστική κίνηση στα νησιά τα οποία επλήγησαν από το μεταναστευτικό.

Παρά τη σταθεροποίηση της κίνησης δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι η κίνηση σε σύγκριση με το 2009 είναι μειωμένη κατά 3.300.000 περίπου επιβάτες. 

Για το 2017 και τα επόμενα χρόνια προβλέπουμε σταθεροποίηση της κίνησης με πιθανότητα μικρών  αυξήσεων. Παρά την συνεχιζόμενη και αναμενόμενη μείωση του εσωτερικού τουρισμού, τα επόμενα χρόνια προβλέπουμε την σταθεροποίηση της κίνησης με πιθανότητα οριακών αυξήσεων με την προϋπόθεση βέβαια ότι ο εισερχόμενος τουρισμός παραμένει στα σημερινά επίπεδα ή αυξάνεται.

Καλωσόρισμα

Αγαπητέ επισκέπτη, με μεγάλη μας χαρά σε καλωσορίζουμε στον ιστότοπο του Συνδέσμου μας. Επιθυμία μας είναι ο χώρος αυτός να προάγει την επιβατηγό ναυτιλία, να αποτελέσει πηγή ενημέρωσης για το νησιωτικό τουρισμό, αλλά και να ενισχύσει την επικοινωνία μας με το επιβατικό κοινό...

Τα Μέλη μας

Αγία Μαρίνη ΝΕ
Aegean Flying Dolphins
Aegean Sea Lines
Alpha Lines
ANEK Lines
ANEM Ferries
ANEΝΔΥΚ Seaways
ANMEZ Ferries
Blue Star Ferries
Dodekanisos Seaways
Fast Ferries
Golden Star Ferries
Goutos Lines
Hellenic Seaways
Levante Ferries
Minoan Lines
Skyros NE
SuperFast Ferries
Triton Ferries
Ventouris Ferries
Crystal Cruises
Majestic International Cruises

Δρομολόγια Πλοίων

ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 3/2024
  • 27 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 3 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 2/2024
  • 06 Μαρτίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 2 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις...

Γνωμοδότηση ΣΑΣ 1/2024
  • 08 Φεβρουαρίου 2024

Γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που συζητήθηκαν στην υπ' αριθμ. 1 συνεδρίαση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024. Αναλυτικά μπορείτε να δείτε τα θέματα που συζητήθηκαν, με τις παρατηρήσεις...

30

Εταιρείες

που συνδέουν με τα πλοία τους τα ελληνικά νησιά με την ηπειρωτική Ελλάδα, προσφέροντας αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

97

Πλοία

τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο σύγχρονους στόλους στην Ευρώπη.

115

Νησιά

εξυπηρετούνται σχεδόν σε καθημερινή βάση, εκ των οποίων 89 αποκλειστικά με τα πλοία, καθώς δεν υπάρχει αεροπορική σύνδεση.

20,32

εκ. επιβάτες

εκ των οποίων 18,82 εκατ. επιβάτες (3,53 εκατ. οχήματα) στην ακτοπλοΐα και 1,5 εκατ. επιβάτες (690.000 οχήματα) στην Αδριατική.

7,4%

Εισφορά στο ΑΕΠ

ή 13,6 δις € (6,6% ή 12,1 δις € στην ακτοπλοΐα και 0,8% ή 1,5 δις € στην Αδριατική).

332.000

Θέσεις εργασίας

αποτελώντας το 8,5% του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ελλάδας (290.700 ή 7,4% στην ακτοπλοΐα και 41.300 ή 1,1% στην Αδριατική).